poniedziałek, 27 lipca 2009

Jeszcze raz

Teraz,
kiedy czas ogołocił nas
już ze wszystkiego
Pozostawiając strzępy
niegdyś tak bardzo
kwitnących idei
jak wyblakłe zakładki
do książek upchane
gdzieś w pudłach
na zapomnianych
strychach
Nie pozostaje nam
już nic innego
jak tylko leniwie
zataczać kręgi
po asfalcie
palcem u nogi
w dziurawym bucie
Dławiąc się codziennością
bezskutecznie
ale z pewnym zacięciem
w sobie próbujemy
odnaleźć zaprzepaszczone
chwile nadziei
w pustych kieszeniach
znoszonych spodni
Kto wie,
a nóż się uda
I na nowo
choćby na chwilę
odzyskamy to
co kiedyś przeszło
nam między palcami

9 komentarzy:

  1. Myślisz, że wtedy przejrzę ?

    OdpowiedzUsuń
  2. To milo, ze tak czesto odwiedzasz bloga. Tworzac kopijesz rzeczywistosc czy twoje tesknoty?
    Pozdrawiam cieplo.
    (-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kopaczu - nie:) ale określenie "zmruż oczy" jest odsyłaczem do pewnego spokojnego filmu, w którym dla wielu wieje nudą, a mnie on uczy spokoju - nawiązałem do niego, bo jest to podobne do określenia "między palcami". Zawiłe? Przepraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ....jeszcze raz??.....myślę,że to co dobre to chętnie...a co ,gdyby złe chwile wracały i wracały...???.....może lepiej z nutką smutku wspominać.....??.....i zapamietywać te dobre......:)...pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
  5. Papa: Raczej pewnego rodzaju braki do których niazmiernie czuję utęsknienie. A jeżeli już się spełnią, to nie w takim stopniu w jakim oczekiwałem. Pozdrawiam :)

    Holden: Ano trochę zawiłe, bo już zacząłem mrużyć oczy, wsuwając je między palce. Mój błąd. A film rzeczywiście jest pełen spokoju i pokrzepienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Maja: Z dobrych myśli rodzi się moc przetrwania, tego co dobre. Tak sadzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja bym jeszcze poszukała na dnie ukrytych w kątku myśli, pragnień... W pustych kieszeniach, pomiędzy palcami, między słowami, na pewno jest coś :))

    OdpowiedzUsuń